salamatpediaco@gmail.com salamatpediaco@gmail.com .

salamatpediaco@gmail.com

فواید ماساژ ورزشی

چندین عنصر کلیدی در خصوص ماساژ ورزشی وجود دارد:

تحرک و انعطاف‌پذیری

ورزشکاران و افراد حرفه‌ای اغلب بیش از حد ورزش می‌کنند و این باعث خشکی و سفت شدن عضلات می‌شود. ماساژ ورزشی می‌تواند عضلاتی را که به شدت تحت فشار هستند ریلکس کند و انعطاف‌پذیری بیش‌تری به عضلات بخشد. استفاده از ماساژ ورزشی پیش از رقابت، می‌تواند عضلات را ریلکس کند و منجر به افزایش انعطاف‌پذیری و درنتیجه، کارکرد و بازده‌ی بهتر شود.

کوتاه شدن دوره‌ ریکاوری

ورزش و رقابت برای بدن استرس‌زا است و اگر احتیاطات لازم به درستی اجرا نشود، می‌تواند باعث آسیب‌دیدگی بدن شود. ماساژ ورزشی برای بدنی که با چنین استرسی مواجه است می‌تواند بسیار عالی باشد و باعث پیشگیری از آسیب شود.

دریافت یک ماساژ صحیح باعث افزایش جریان خون و لنف می‌شود که هر دو در فرآیند طبیعی التیام و ریکاوری بدن دخیل هستند و باعث افزایش سرعت دفع مواد زائد و بهبود سلامت بدن می‌گردند. تورم و التهابات مربوط به فعالیت‌های ورزشی هم کاهش پیدا می‌کند. اسکار ناشی از آسیب‌های ورزشی هم در اثر ماساژ کم می‌شود.

تامین اکسیژن و مواد مغذی

وجود جریان خون به سمت عضلات برای ایجاد بافت‌های جدید و افزایش مقاومت و بنیه بسیار حیاتی است و ماساژ می‌تواند با افزایش جریان خون به بافت‌ها، منجر به افزایش دسترسی به اکسیژن و مواد مغذی شود.

کمک به دفع مواد حاصل از ورزش

اسید لاکتیک و اوریک اسید از فرآورده‌های جانبی طبیعی تمرینات ورزشی هستند. با استفاده از ماساژ ورزشی می‌توان با افزایش جریان خون و لنف به سمت عضلات از میزان این مواد فرعی کاست و باعث دفع مواد زائد شد.

فواید روانشناختی

در مورد ورزش و روانشناسی خیلی زیاد صحبت شده است. اما هنوز هم خیلی از افراد نمی‌توانند ارزش ماساژ در ورزش را درک کنند و نمی‌دانند که چطور یک ماساژ باکیفیت همراه با ورزش می‌تواند منافع بیش‌تری از فعالیت فیزیکی صرف داشته باشد. بدن و ذهن به یک اندازه قوی هستند، پس داشتن یک ذهن و روان قوی که آرام و متمرکز است یک نکته‌ی کلیدی در رقابت‌های ورزشی مهم به شمار می‌رود. ورزشکاری که دچار استرس است، نمی‌تواند به اندازه‌ی ورزشکاری با ذهن آرام و باز، توانایی‌های خود را نشان دهد.

کاهش درد

درد بدن نشان می‌دهد عضلات بدن تحت فشار و کار زیاد هستند و این وضعیت مناسبی از لحاظ سلامتی نیست. ماساژ، جریان خون و لنف را در سراسر بدن افزایش می‌دهد و به این ترتیب، فرآیند توانبخشی و ترمیم آسیب‌ها هم سرعت پیدا می‌کند. همچنین ماساژ می‌تواند دردهای ناشی از اسپاسم و کرامپ‌های عضلانی را که یار همیشگی ورزش‌های قهرمانی هستند، کاهش دهد.

درمان اسپاسم عضلات با ماساژ

در ابتدا، هر چیزی را که باعث اسپاسم عضلات می‌شود متوقف کنید، سپس:

به آرامی ماهیچه‌ی منقبض را بکشید و ماساژ دهید.

ماهیچه را در حالت کشیده نگه دارید تا این که اسپاسم برطرف شود.

روی ماهیچه‌ی دردناک/حساس از سرما و روی ماهیچه‌ی سفت/منقبض از گرما استفاده کنید.

اگر اسپاسم ماهیچه خیلی شدید است، به طور مکرر اتفاق می‌افتد، خیلی کم به درمان جواب می‌دهد، و دلیل واضحی برای آن پیدا نمی‌شود، حتماً به پزشک مراجعه کنید. این اسپاسم‌ها ممکن است ناشی از بیماری یا مشکل زمینه‌ای خاصی باشند.

ماساژ لاغری

بیش از 80 درصد زنان بالای 20 سال دارای سلولیت هستند. سلولیت ناشی از مسائل هورمونی، متابولیک یا دیگر موارد است اما لزوماً ارتباطی با وزن زیاد ندارد. گاهی اوقات، ورزش‌های خاص و رژیم هم نمی‌تواند ظاهر حفره حفره‌ی سلولیت را در برخی بخش‌های بدنمان از بین ببرد و نیاز است که توسط ماساژ متابولیسم بدن را تسریع کنیم تا چربی‌های سطحی از بین بروند.

در طول ماساژ لاغری Kocoon، چندین تکنیک ماساژ لاغری روی شما اجرا می‌شود، از مالش و ماساژ گرفته تا ضربه زدن و ماساژ بافت زیرپوستی. هدف این تکنیک‌ها این است که کیسه‌های چربی را تخریب کنند و این باعث کاهش ظاهر حفره حفره‌ای سلولیت می‌شود. تراپیست با استفاده از ماساژ مخصوص می‌تواند جریان خون و لنف را در سراسر بدن شما افزایش دهد.

ماساژ پا

در پایان یک روز طولانی، بسیاری از افراد خیلی دوست دارند پاهایشان ماساژ داده شود. ماساژ پا می‌تواند باعث آرامش و تسکین دردهای عضلانی شود.

ماساژ پا یک راه عالی برای توجه خاص به فرد است و کمک می‌کند بعد از یک روز طولانی خستگی از تنش به در رود. همچنین می‌تواند به درمان مشکلاتی مانند سردرد، بی‌خوابی، و استرس هم کمک کند. اول روی پا، پاشنه، کف و پنجه‌ی پا را ماساژ دهید. همچنین می‌توانید روی قوزک پا، کف و نقاط فشار هم از ماساژ استفاده کنید تا هر گونه گرفتگی و فشار رها شود و تجربه‌ی ماساژ خوبی برای فرد به جا بماند.

 

 

باشگاه ورزشی بانوان مدرن | یوگا | تی آر ایکس | ایروبیک | فیتنس

 


برچسب: #ماساژ-ورزشی، #ماساژ-درمانی، #ماساژ-لاغری،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۳:۵۳ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (0)