salamatpediaco@gmail.com salamatpediaco@gmail.com .

salamatpediaco@gmail.com

بادی پامپ برای چه افردای ممنوعیت دارد؟

بادی پامپ برای افراد مبتدی

بعید به نظر می‌رسد که بهبود قدرت و هایپرتروفی (بزرگ شدن و حجیم شدن اندام) برای افرادی اتفاق بیفتد که پیش از این هم به از تناسب اندام لازم برخوردار بوده اند؛ اما در افرادی که سابقه‌ی تمرین‌های استقامتی ندارند، بادی‌پمپ شاید بتواند محرکی کافی برای کسب استقامت و قدرت باشد. به عبارت دیگر، بادی‌پمپ برای تازه‌کارها می‌تواند همان مزایای تمرینات استقامتی منظم را داشته باشد. اما اگر شما کسی هستید که چند سالی است تمرینات جدی انجام می‌دهید، باید برای قوی‌تر شدن وزنه‌های سنگین‌تر بزنید.

همچنین مشخص شده است که بادی‌پمپ به کاهش چربی کمک می‌کند؛ در یک آزمایش 13 هفته‌ای برای مقایسه‌ی بادی‌پمپ، بادی‌اِستِپ (بالا و پایین رفتن از پله‌ها)، بادی‌اتَک (نوعی از تمرینات هوازی)، بادی‌کُمبَت (ادغام تمرینات رزمی)، و PRM (دوچرخه‌سواری در سالن)، افراد حاضر در گروه بادی‌پمپ واقعاً بیش‌ترین درصد چربی را از دست دادند.

اگر فردی هستید که از تنهایی تمرین کردن خسته شده‌اید یا این که در محیط‌های گروهی بیش‌تر انگیزه دارید، کلاس بادی‌پمپ برای شما خیلی مفید خواهد بود. وقتی مربی ایروبیک بودم، افراد خیلی زیادی بودند که با علاقه به باشگاه نمی‌آمدند، نه به خاطر پولش، بلکه خیلی ساده، به این خاطر که به نظرشان خیلی خسته‌کننده بود (اصلاً هم برایشان مهم نبود که من چقدر در مورد مزایای تمرین‌های استقامتی حرف می‌زدم).

با این حال، با این که بادی‌پمپ برخی مزایای تمرین‌های استقامتی مرسوم را دارد، اما هنوز هم یکی از سریع‌ترین راه‌های فرم گرفتن بدن است.

ممنوعیت ورزش بادی پامپ

هرکسی که در حال حاضر سلامت است و آسیب‌دیدگی ندارد – یا این که با شرایط موجود، از نظر پزشکش در حال بهبود است – می‌تواند از این تمرینات استفاده کند. با این حال، در صورتی که قبلاً دچار مشکلات قلبی یا تنفسی بوده‌اید از انجام این تمرینات اجتناب کنید و به علاوه، بهترین راه این است که پیش از شروع تمرینات به یک مرکز معتبر مراجعه کنید تا وضعیت ریه و قلب شما سنجیده شود. همچنین افراد دچار مشکلات و صدمات عضلانی – اسکلتی یا افراد دچار فشار خون بالا هم باید از این تمرینات پرهیز کنند.

اگر سابقه‌ی مشکلات تنفسی، سرگیجه، سردرد، سفتی و تنگی قفسه‌ی سینه یا درد پشت و زانو در طول جلسات داشته‌اید، باید فوراً تمرین را متوقف کنید و از مربی خود بخواهید برای پیشگیری از صدمات جدی، در برنامه‌ی شما بازنگری کند.

از طرفی، در کلاس‌های گروهی که باید به مدت یک ساعت با تکرار بالا وزنه بزنید، احتمال آسیب‌های بیش‌تری وجود دارد. این محیط‌های گروهی، محیط‌هایی با ریسک خطر بالا هستند و مهم نیست مربی شما چقدر حرفه‌ای و خوب است، مسئله این است که این یک نفر نمی‌تواند مراقب تک تک افراد حاضر در گروه باشد.

هر وقت احساس خستگی کردید، وزنه را پایین بیاورید، وزنه‌ی کوچک‌تری انتخاب کنید، تکرارهای کمتری انجام دهید و هر وقت احساس کردید خسته هستید، به خودتان استراحت دهید. هرگز خیلی زود وزنه را سنگین نکنید و به بدن خود فشار نیاورید.

 

باشگاه ورزشی بانوان مدرن

| یوگا | تی آر ایکس | ایروبیک | فیتنس


برچسب: #بادی-پامپ،#ورزش-بادی-پامپ،#عضله-سازی،#بدنسازی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۳۷:۴۸ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (0)